ყოველდღიური გეგმის რამდენიმე ნიმუში

გაკვეთილის გეგმა №1


გაკვეთილის მთავარი თემა
ასო-ბგერა ,,ქ“-ს გაცნობა
სწავლების საფეხური
I კლასი
მოსწავლეთა პროფილი
20 მოსწავლე
ინტეგრირებული საგნები, მასწავლებლის სახელი და გვარი
 ქართული,ხელოვნება,ი.ს.ტ.
ქეთევან ზურაბაშვილი
გაკვეთილის მნიშვნელობა/აქტუალობა
მოსწავლეებმა  შეძლონ სახელმძღვანელოში  მოცემული  სურათის აღწერა,ზეპირად  თხზულების შედგენა,საანალიზო სიტყვების  გამოყოფა;მოსმენილი  ტექსტის მიხედვით სურათის დახატვა,პრეზენტაცია.
გაკვეთილის მიზნები დაშედეგები

ქართ. I.  1. მოსწავლეს შეუძლია მოისმინოს და ადეკვატურად აღიქვას მარტივი ინფორმაცია;
ქართ.  I. 2. მოსწავლეს შეუძლია გადმოსცეს მარტივი ინფორმაცია მისთვის ნაცნობ თემებზე.
ქართ.  I. 3. მოსწავლეს შეუძლია მართლმეტყველების ელემენტარული წესების დაცვა.
ქართ. I. 4. მოსწავლეს შეუძლია მოისმინოს და გაიგოს ნაცნობ თემატიკაზე შექმნილი მცირე ზომის ტექსტები და გამოხატოს თავისი დამოკიდებულება.

ქართ. I. 5.  მოსწავლეს გამომუშავებული აქვს ფონოლოგიური  უნარ-ჩვევები.
ქარ. I.9.მოსწავლეს შეუძლია ვიზუალურად გამოხატოს წაკითხული /მოსმენილი ტექსტით აღძრული შთაბეჭდილებები.
ს.გ.I.1.  მოსწავლეს შეუძლია  გამოიყენოს სახვითი ხელოვნების ერთ ან რამდენიმე ძირითად ელემენტ და პრინციპნამუშევრის შექმნისას.
ს.გ.I.4.მოსწავლესშეუძლია ნამუშევრების შექმნა შთაბეჭდილებებისა და წარმოსახვის მეშვეობით.
ის ტექნ. I.1.მოსწავლე ფლობს ინფორმაციულ და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიებთან დაკავშირებულ ძირითად ცნებებს და ოპერაციებს.
ის ტექნ. I.3. მოსწავლეს შეუძლიაისტ პროდუქტის შესაქმნელი საშუალებების გამოყენება.
წინარე ცოდნა

მოსწავლეები  ნაცნობი  ასო-ბგერებით  დაასახელებენ  სიტყვებს  და  ამოიცნობენ  ახალ ასო  -ბგერა- ,,ქ“-ს.
შეფასების  საგანი და პროცედურები

შეფასების რუბრიკა
სასწავლო  მასალა  და ტექნიკური რესურსები

,,დედაენა“, დაფა, ცარცი, სახატავი  რვეულები  და ფერადი  ფანქრები, ,,ბუკი“,პროექტორი.

გაკვეთილის  მსვლელობა/საკლასო მენეჯმენტი
საორგანიზაციოსაკითხები– (2წთ)
A ფაზა /გამოწვევა/
აქტივობა1- (3 წთ) მოსწავლეებს ვთხოვ,გაიხსენონ  ის  ასო-ბგერები, რომლებიც  შეისწავლეს  და დაასახელონ  სიტყვები, რომლებიც  იწყება  შესწავლილი ასოებისაგან.
აქტივობა 2- (7 წთ) მოსწავლეებს  ვუკითხავ  მოკლე  ტექსტს,ვთხოვ  ყურადღებით  მოისმინონ და  დახატონ  ის  საგნები, რომლებიც  ტექსტში  გვხვდება ( ტექსტი  შეიცავს  ისეთ  სიტყვებს, რომლებიც  იწყება  ასო-,,ქ“-ზე.
B ფაზა /კონსტრუირება/
 რამოდენიმე  მოსწავლე, რომელიც  სწრაფად  დაამთავრებს ხატვას, აკეთებს  ნამუშევრის  პრეზენტაციას: რა დახატეს ( წინასწარი  მოლოდინით,ეს  უნდა  იყოს  ის  საგნები, რომლებიც  იწყება ასო-ბგერა ,,ქ“ -ზე ).
მოსწავლეებს  ვთხოვ, დაასახელონ  მათთვის  უცნობი ასო-ბგერა ამ სიტყვებიდან.
აქტივობა 3 – ( 5წთ )- ამავდროულად  დაფაზე  დავწერ ასო ,,ქ“-ს და ვთხოვ  დააკვირდნენ  ასო-ბგერის  მოხაზულობას,ხოლო შემდეგ დაფაზე  მოახდენენ მოცემული  სიტყვების  გრაფიკულად  დაშლას ( ხმოვანი- წრე, თანხმოვანი- კვადრატი  )
აქტივობა 4- ,,ბუკებზე“ მუშაობა (5წთ)
 ,,მოლაპარაკე ანბანი“
აქტივობა 5-,,ბუკებზე მუშაობა“ (3 წთ )
მოსწავლეებს  ბუკებში  გადავუგზავნი სქემას, რომელშიც  მოცემული  იქნება  იმ საგანთა სურათები,რომლებიც იწყება ,,ქ“ ასო-ბგერაზე და ვთხოვ, მიუწერონ მათ შესაბამისი სახელები.
აქტივობა 6 -სახელმძღვანელოზე  მუშაობა (5წთ)
ტექსტი  პროექტორის  საშუალებით  გამოტანილი იქნება ეკრანზე და რამოდენიმე მოსწავლე  ერთდროულად (ან რიგებად) წაიკითხავს და ჩემი  დახმარებით  დამარცვლავენ.
C ფაზა ( რეფლექსია )-( 3 წთ )
 კითხვა - პასუხის მეთოდით მოვახდენ  ახალი  მასალის გაერთიანება-შეჯამებას.
შეფასება - მოსწავლეებს ვაფასებ დაკვირვების სქემით
საშინაო დავალება - ( 2 წთ )
წაიკითხონ ,,ქ“ ასოზე მოცემული საკითხავი მასალა;
გამოწერონ რვეულებში ასო-ბგერა ,,ქ“.


№ 1 გაკვეთილის რესურსი:
https://www.scribd.com/doc/249547884/Resur-Si

შეფასების  რუბრიკა

შეფასების კრიტერიუმი
 დაბალი
საშუალო
მაღალი
მსჯელობს,აყალიბებს საკუთარ მოსაზრებას




საკუთარი წარმოსახვის საფუძველზე ქმნის ნამუშევრებს (ნახატებს)



მუშაობს ბუკში



ასრულებს წერითი დავალების მოთხოვნას 


.





გაკვეთილის  გეგმა  № 2

გაკვეთილის თემა
მზე,დედამიწა,მთვარე; სიცოცხლის გამოვლინება.
(შემაჯამებელი გაკვეთილი)
სწავლების საფეხური და კლასი
დაწყებითი, III კლასი
საგანი, მასწავლებლის სახელი და გვარი
ბუნება- ქეთევან  ზურაბაშვილი
მოსწავლეთა რაოდენობა
19
გაკვეთილის სასწავლო მიზნები(საგნების მიხედვით)
მოსწავლეებმა გამოავლინონ  მიღებული ცოდნა კოსმოსის,პლანეტებისა და ციური სხეულების შესახებ;ისაუბრონ სიცოცხლის ძირითად გამოვლინებებზე(მოძრაობა,კვება,სუნთქვა,ზრდა და გამრავლება).
ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაზღვრული მისაღწევი შედეგი/ინდიკატორები
ბუნებაIII.1მოსწავლეს შეუძლია  განარჩიოს სიცოცხლის ძირითადი  გამოვლინებები.
ბუნებაIII.2.მოსწავლეს შეუძლია განმარტოს გარემოს მნიშვნელობა ორგანიზმისთვის.
ბუნებაIII.6.მოსწავლეს შეუძლია მზისა და მთვარის დახასიათება.
თანმიმდევრობა(აქტივობა და დრო)

 A ფაზა / გამოწვევა /
1.აქტივობა :შესავალი საუბარი(5წთ)
 მისალმებისა და საორგანიზაციო საკითხების მოგვარების შემდეგ,
მოსწავლეებს გავაცნობ გაკვეთილის მიზანს, რომ ეს არის შემაჯამებელი გაკვეთილი მზის, დედამიწის,მთვარისა და სიცოცხლის გამოვლინების თემაზე და დავძენ,რომ საჭიროა მაქსიმალურად გამოვავლინოთ  შეძენილი ცოდნა ამ საკითხების გარშემო.სამუშაო გარემოს შექმნის  მიზნით, მათ წინასწარ დავპირდი,რომ მიიღებდნენ დამატებით ინფორმაციას POWER POINT-ში  მომზადებულ ი სლაიდშოუსა და მინი-ლექციის სახით გალაქტიკებისა და ნისლეულების შესახებ,ამიტომ ,ვიმედოვნებ,რომ კლასში იქნება საგაკვეთილო განწყობა.
II. აქტივობა(10 წთ)
  ნასწავლი მასალის ანალიზის მიზნით, ვიყენებ კითხვა-პასუხის მეთოდს.ამავდროულად,კედელზე
,პროექტორის საშუალებით ვაჩვენებ მოცემულ თემაზე მომზადებულ  სლაიდებს,რაც უფრო სახალისოს გახდის კონკრეტულ აქტივობას.შესაბამისი სლაიდის დროს დავსვამ შემდეგ კითხვებს:
         რა  არის კოსმოსი?
§     რა ეწოდება პლანეტას,რომელზეც ჩვენ ვცხოვრობთ?
§   რომელი ვარსკვლავის ოჯახშია პლანეტა დედამიწა?
§   მეორენაირად ამ ოჯახს რა ეწოდება
§   მზის ოჯახი რომელ გალაქტიკაში მდებარეობს?
§    გალაქტიკაში რამდენი ვარსკვლავია?
§   ვარსკვლავი როგორი სხეულია?
§  მზის სისტემაში რომელია ვარსკვლავი?
§  რა ფორმისაა მზე და  სხვა ვარსკვლავები?
§  რა განსხვავებაა მზესა და სხვა ვარსკვლავებს  შორის?
§  რა მანძილია მზესა და დედამიწას შორის?
§  რა განაპირობებს დღისა და ღამის მონაცვლეობას დედამიწაზე?
§    დედამიწაზე მზის ამოსვლას რა ეწოდება?
§    მზის ჩასვლას
§    პლანეტა დედამიწა ვარსკვლავია?
§    ჩამოთვალეთ მზის სისტემის პლანეტები
§    მზის სისტემაში,კოსმოსში კიდევ რომელი კოსმიური სხეულები არიან?
§  ციურ  სხეულთაგ  ყველაზე ახლოს დედამიწასთან რომელია?

§  როგორ ჩნდება კრატერი მთვარეზე?
§  როგორ ანათებს მთვარე?
§  რატომ არ არის მთვარეზე სიცოცხლე?
 B ფაზა / კონსტრუირება /
აქტივობა . III.(5 წთ)ჩემი დავალებით,მოსწავლეებს უნდა მოეძიათ დამატებითი ინფორმაცია პლანეტებზე.მათ ვთხოვ,რომ ისაუბრონ  და გააცნონ  ერთმანეთს ინფორმაციის  საკუთარი  ვარიანტები.
აქტივობა.IV.(5წთ)ჩემი მინი-ლექცია.მოსწავლეებს  ვესაუბრები ჩვენი  მეზობელი  გალაქტიკებისა და ნისლეულების შესახებ,რაც  ხელს შუწყობს მათი ცნობიერების განვითარებასა და გამდიდრებას.
 აქტივობა.V.(5წთ)ვიდეოკლიპი-,,კოსმოსი”--კლიპი  ხელს შუწყობს  მოსწავლეებში  წარმოსახვითი აზროვნების  განვითარებას.
 C ფაზა / რეფლექსია /
აქტივობა.VI.(12წთ)თამაში- გამოკითხვა. პროექტორით ვაჩვენებ  სლაიდ-შოუს ,,დედამიწა-ცოცხალი პლანეტა”.სლაიდებს თან ახლავს კითხვები სიცოცხლის  ფორმების განვითარების შესახებ.დაფაზე დავამაგრებ ფორმატს.წინასწარ მომზადებული მექნება მათ მიერ,ხელოვნების გაკვეთილზე დამზადებული ცოცხალი ორგანიზმების (ხეები,ყვავილები,ცხოველები,ადამიანები,ფრინველები)ფერადი აპლიკაციები.მოსწავლეები ყოველ სწორ პასუხზე ფორმატზე  დაამაგრებენ  თითო აპლიკაციას. ასე,თანდათანობით, იქმნება  სიცოცხლე  დედამიწაზე.
შეფასება.(2 წთ)


შეფასების საგანი და პროცედურები
ეფასების რუბრიკა.შეფასების პროცედურები: გონებრივი იერიში, კითხვა-პასუხი,ჯგუფური მუშაობა, დაკვირვება.
საკლასო მენეჯმენტი/საგანმანა
-ლებლო რესურსები
სახელმძღვანელო
კომპიუტერი
პროექტორი
ფორმატი,აპლიკაციები.







 

Комментариев нет:

Отправить комментарий